Školní rok 2020 - 21

Zima - Stonožka Anežka staví sněhuláky

Prosinec - Advent stonožky Anežky

14. Když se čerti ženili     30.11. - 4.12. 2020

15. Vánoční zvyky     7.12. - 18.12. 2020                            

16. Těšíme se na Ježíška     21.12. - 23.12. 2020

CO BUDEME DĚLAT:

  • Vyprávět si o ZIMĚ, hlavních znacích, zimních měsících.
  • Pozorovat spící přírodu na vycházkách a možná si i užívat sněhu.
  • Užívat si čertovský rej v „PEKLE“, které si ve školce společně vytvoříme.
  • Vyprávět si o Vánocích, na které se už moc těšíme, péct „zdravé“ vánoční cukroví, připomínat si staré lidové zvyky, sdílet s ostatními zážitky z domova z vánočních příprav atp.
  • Učit se básně a písně se zimní tématikou, hrát si, cvičit, procvičovat si jazýček a ruku, hrát na Orffovy dětské hudební nástroje a také připravovat malé překvapení a společně se těšit Na VÁNOCE. 

 CO SE NAUČÍME:         

Schované cukroví

Máma dala do krabice

upečené cukroví.

Schovala ho co nejvíce,

kam, nikomu nepoví.

A tak s tátou hledáme,

večer tajně mlsáme.

Dupání

Dupu nohou do ledu:

„Koukej, jak to dovedu!“

Dupy, křupy, to to praská,

s podrážkou se voda laská.

Křupy, dupy, dupy, křup,

není na mě suchý chlup.

Vůně cukroví

Doma všechno krásně voní

a ta vůně napoví,

že se blíží Vánoce

a máma peče cukroví.

Mámin pomocník

Já jsem mámin pomocník,

oříšek dám na perník.

Moje máma dobře ví,

jak se peče cukroví.

Trouba už je vyhřátá,

peče těsto do zlata.

PÍSNĚ

Stojí vrba košatá

Kolíbala bába čerta

Vánoční stromeček

pracovní listy: 202011231126.pdf (281729)

Stonožka Anežka a my - listopad

 PODTÉMATA:

  • Barevný týden – Proletíme duhou…………………………………….2.11.-6.11.2020
  • Anežka zná své tělo- vím, co jím………..………………………….9.11.-13.11.2020
  • Anežko, kde jsem se tu vzal?.............................................................16.11.-20.11.2020
  • Kouzelných 5 smyslů………..……………………………………...23.11.-27.11.2020

CO BUDEME DĚLAT:

Pokračovat ve vyprávění o PODZIMU, hlavních znacích, zopakujeme si podzimní měsíce.

Pozorovat měnící se přírodu.

Vyprávět si o lidském těle, o tom, kde jsme se tu na světě vzaly, o zdraví a o tom, jak si ho chránit.

Učit se básně a písně s podzimní tématikou, hrát si, cvičit, procvičovat si jazýček, hrát na flétnu a trochu se už také připravovat na Vánoce.

CO SE NAUČÍME:         

 

DUHA

Do deště když slunce svítí,

nad domem je duha,

barevná je jako kvítí

a nad ní je druhá.

 

NEPOSLUŠNÝ PETŘÍK

Neposlechl mámu Petřík,

neoblékl si svůj svetřík.

Hlava bolí, je mu zima,

přemohla ho snadno rýma.

Teď tu leží celý den,

ven může až za týden.

 

KDO NOSÍ DĚTI?

Pepa říká, že prý čápi

nosí jenom samé chlapy.

Mámo, řekni upřímně:

Přinesl vám taky mě?

Nevěř tomu, ty můj smíšku,

děti rostou mámě v bříšku.

 

SMYSLY

Člověk, ten má smyslů pět,

znám je všechny nazpaměť.

Kde jsou oči, tam je ZRAK,

po prstech nám skáče HMAT.

SLUCH nám sedí na uších,

do nosu nám vlezl ČICH.

A CHUŤ v ústech na jazýčku

Spinká si tu na krajíčku.

 PÍSNĚ:

Barevná písnička

Moje tělo

Ukolébavka pro čertí miminko

Brejličky

pracovní listy MT listopad.pdf (379957)

Malujeme podzim s Anežkou – říjen 2020

 PODTÉMATA:

Říjen - Malujeme podzim s Anežkou

Plody podzimu v lese (29.9.-  2.10.2020)

Drakiáda-co umí vítr a déšť (5.10.-9.10.2020)

Zamykání lesa se skřítkem Tajchmánem (12.10.-16.10.2020)

Jak je dlouhý rok (19.10.-23.10.2020 )

Vyrábíme strašidýlka (26.10-30.10.2020)

CO BUDEME DĚLAT:

Vyprávět si o PODZIMU, hlavních znacích, naučíme se jmenovat podzimní měsíce.

Pozorovat měnící se přírodu na vycházkách, sbírat přírodniny a tvořit z nich.

Učit se básně a písně s podzimní tématikou.

Budeme se také zabývat tím, jak ubíhá čas a jaké je na podzim nejčastěji počasí.

Budeme si hrát, cvičit, pouštět draka, procvičovat si jazýček, začneme hrát na bubínky a zvládneme i spoustu dalších věcí, o kterých nemáte ani tušení.

 CO SE NAUČÍME:         

Na houbách

Hříbku, hříbku, ukaž se mi,

Neschovávej se mi v zemi,

Vystrč hlavu ze chvojí-

Správný hřib se nebojí!

HOUBY

Z husté trávy jako z hřívy

vystrkují hlavu hřiby,

z husté trávy u mýtinky

vykukují holubinky.

Od rána jsem chodil lesem,

ani hříbek neviděl jsem,

prochodil jsem celou hůrku

našel jsem jen muchomůrku.

POUŠTĚNÍ DRAKA

Draku, ty jsi vážně drak?

- Hudry,hudry, je to tak!

A máš zuby dračí?

- Mám dva, to mi stačí!

A co těmi zuby jíš?

- Princezen mám plnou spíž!

 Ach ty lháři, každý to ví, že jsi jenom papírový!

LETÍ, LETÍ DRAK

Letí, letí drak, už to bude tak,

je tu podzim, hurá, sláva,

na draky už každý mává.

NA PASECE

Na pasece pod strání

našel ježek snídani.

Myška malá stranou stála,

přála dobré chutnání.

Na pasece pod keři

kmotr ježek večeří.

A že není lakomec,

pozve myšku pojď a jez.

Hlemýžď

S uprášenou ulitou
lezl hlemýžď v dešti,
má ji krásně umytou,
sluníčko ji leští.

PODZIM

Nastal podzim, vítr fouká,
nažloutlou má barvu louka,
listí pestrou barvou hýří,
vlaštovičky na jih míří.
TÝDEN

Pondělí vždy stojí v čele,

úterý jde za ním směle.

Středa čeká v pořadí

než ji čtvrtek nahradí.

V pátek už se víkend chystá,

sobota je potom jistá.

A na závěr neděle, ukončí vše vesele!

BUBÁK

Sedí bubák na dubu,

který v lese stojí.

Straší děti bu,bu, bu

A pak se sám bojí.

Říkadlo k honičce:

DVA PAVOUČCI

Dva pavoučci lezli vzhůru,

soukali si síť.

Jeden z nich se spustil dolů

a ty si ho chyť.

PÍSNĚ: Hádaly se houby

Pouštíme draka

V lese

Týden

Strašidla

Pracovní listy 202009290719.pdf (425152)

Stonožka Anežka nás vítá - září 2020

PODTÉMATA:

1) Stonožka Anežka všechny vítá     1.9.  – 4. 9. 2020

2) Anežka, průvodkyně školičkou     7. 9. – 11. 9. 2020

3) Plody podzimu na zahradě           14. 9. – 18. 9. 2020

4) Plody podzimu na poli – braboriáda 21. 9. – 25. 9. 2020

5) Plody podzimu v lese                    29. 9. – 2. 10. 2020

CÍLE:

Seznámit děti s prostředím školy a jednotlivých tříd. Adaptovat je na nové prostředí, podněty i osoby. Seznámit je s režimem tříd. Společně vytvořit pravidla, která se budeme snažit v budoucnu v rámci skupiny dodržovat. Rozvíjíme pohybové dovednosti a schopnosti. Zapojíme se do programu „Zdravá výživa“ – znát pojem zdravý životní styl

CO SE NAUČÍME:

 Znát jména svých kamarádů, svou novou značku,

Zacházet s různými materiály

Naučíme se nové písně s doprovodem na dětské hudební nástroje

Poznáváme pravidla společného soužití

Učíme se vyjadřovat před ostatními (zážitky z prázdnin), učíme se druhým naslouchat

Těšíme se do školky

Každé ráno vstávám rád.

Spěchám do školky si hrát.

Z písku stavíme si hrady,

mám tu samé kamarády.

Honzík, Klárka, Anička,

to je naše školička.

Než se máma z práce vrátí,

čas se mi tu rychle krátí.

Hraní, hřiště, svačinka…

A už je tu maminka.

PO PRÁZDNINÁCH

Vyběhaní, vykoupaní

vracíme se z luk a strání.

U vody nám dobře bylo,

sluníčko nás opálilo.

Sbírali jsme hříbky v lese,

ve školce teď scházíme se.

Vítá nás tu stonožka,

jmenuje se Anežka.

Budeme si spolu hrát,

zpívat, cvičit, povídat.

KOULÍ SE JABLÍČKO

Koulí se, jablíčko, koulí se strání,

ježek se raduje, takové shání.

Jablíčko zůstalo před ježkem stát,

ježek  se raduje, ježek je rád.

Kdo sněd zelí

Halí belí, kdo sněd zelí, už se po něm pátrá,

kočka není v podezření, pes má radši játra.

Vypadá to na králíka, ten rád zelí chroustá,

ještě více na zajíce, těch je všude spousta.

HOUBY

Z husté trávy jako z hřívy

vystrkují hlavu hřiby,

z husté trávy u mýtinky

vykukují holubinky.

Od rána jsem chodil lesem,

ani hříbek neviděl jsem,

prochodil jsem celou hůrku

našel jsem jen muchomůrku. 

PÍSNĚ:

Kdo jsi kamarád (píseň s pohybem)

 Stonožka

 Do školky

 Cupy, dupy u chalupy

Hádaly se houby

pracovní listy: MT -září 2020.pdf (464120)