Školní rok 2024/25

S dětmi pracujeme podle školního vzdělávacího programu: „Po celý rok se stonožkou Anežkou“, který je zpracován v souladu s RVP PV a ŠVP PV. Témata integrovaných bloků jsou rozpracována v týdenních plánech, které jsou vždy v pondělí vyvěšovány na nástěnce u schodů do modré třídy.

třídní učitelky:
Kateřina Musilová
Alžběta Ondráčková

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ve výtvarných a pracovních činnostech využíváme různorodý materiál, snažíme se, aby si děti vyzkoušely co nejvíce výtvarných technik přiměřených jejich věku (kresba, malba, tisk, modelování, koláž atp.) a seznámily se i s netradičními výtvarnými technikami.

Hudební činnosti doprovázíme hudebními nástroji: klavír, flétna, kytara, bubínky. Poskytujeme dětem bohatý repertoár písní a pohybových her doplněných zpěvem, děti doprovází hudbu hrou na Orffovy nástroje nebo na tělo.

Pohybové činnosti se prolínají do ostatních činností v průběhu celého dne, v pohybových chvilkách, formou pohybových her, rozcviček a při nácviku písní a básní.

V letošním roce navážeme na celorepublikový projekt české obce sokolské a budeme "Celý rok cvičíme se stonožkou Anežkou" 

Environmentální činnosti zařazujeme hlavně při pobytech venku, děti získávají kladný vztah k přírodě a povědomí o důležitosti její ochrany. Na tento školní rok jsme zajistili opět i několik programů ve spolupráci se ZOO Liberec, Střevlík. 

V roce 2016 získala MŠ certifikát „Zdravá školní jídelna“. S dětmi si povídáme o zdravém životním stylu, seznamujeme se s poznatky o zdravé výživě, o druzích potravin a jejich zpracování, vkládáme činnosti, které s tímto souvisejí.

Nabízíme dětem nadstandardní aktivity: „Veselé pískání pro zdravé dýchání", „Bubnování pro radost“, lyžařský výcvik, zpěv ve sboru Barvičky, účast na výtvarných soutěžích. Dále se zaměřujeme na logopedickou prevenci. Při výuce využíváme interaktivní 3D panel.  Zaměřujeme se cíleně na environmentální výchovu dětí, snažíme se co nejvíce pobývat venku, samozřejmě s ohledem na počasí. Rodiče informujeme o zájmových aktivitách pomocí třídních nástěnek v šatně dětí a na schodišti vedoucím do Modré třídy, zároveň na webových stránkách školy.             

 

SPOLUPRÁCE S RODIČI

Velký důraz klademe na individuální přístup a úzkou komunikaci s rodiči. Po dohodě s třídními učitelkami mají rodiče možnost si společně se svými dětmi prohlédnout prostředí modré třídy.

Všechny informace rodiče dostávají prostřednictvím webových stránek MŠ a nástěnky v šatně. Denně budou ústně předávány potřebné informace mezi rodiči a učitelkami při předávání a přebírání dětí. Rodiče mají možnost podpořit veškeré akce třídy (sponzorské dary formou drobných dárků, kopírování, drobné opravy, pomoc při organizaci různých akcí apod.)

 

V letošním školním roce plánujeme tyto akce:

  • třídní schůzky s rodiči (2 x ročně)
  • společné tvoření dětí a rodičů – podzimní, jarní
  • barevný týden
  • focení dětí v MŠ – vánoční, jarní
  • rej čertů a andílků s mikulášskou nadílkou
  • vánoční besídka pro rodiče
  • lyžařský výcvik
  • karneval
  • rej čarodějnic
  • besídka ke Dni matek
  • Den dětí
  • Školní výlet

Akce jsou flexibilní, záleží vždy na momentálních schopnostech a zdravotním stavu dětí.

 

KONZULTAČNÍ HODINY  - dle ústní dohody s pedagogy   

 

ENVIRONMENTÁLNÍ PROGRAM         


Tento celoroční projekt byl zařazen v rámci výchovného vzdělávání a je koncipován v souladu s Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání. Respektuje veškerá jeho pravidla a požadavky na předškolní vzdělávání, vychází však také z konkrétních podmínek a možností školy.

Program navazuje na tyto záměry RVP PV: „vytvoření elementárního povědomí u dítěte o okolním světě a jeho dění, o vlivu člověka na životní prostředí – počínaje nejbližším okolím a konče globálními problémy celosvětového dosahu – a vytvoření elementárních základů pro otevřený a odpovědný postoj dítěte k životnímu prostředí.“ (citováno z RVP)

Každý člověk může svým chováním životní prostředí (svět kolem nás) ovlivnit.

  

Celoroční projekt naší třídy volně navazuje na celoroční projekt červené třídy „Čteme se stonožkou Anežkou“.

V průběhu celého školního roku bude rodiči na každý měsíc dána jedna klasická česká pohádka. Úkolem rodiče bude ji svému dítěti alespoň 7krát přečíst (je vědecky dokázáno, že až po sedmém přečtení je dítě schopno pojmenovat hlavní postavy, svými slovy převyprávět děj apod.) a v daném termínu vypracovat „úkol“, který bude úzce souviset s danou pohádkou.

1.)    Do projektu se dobrovolně zapojují všechny děti a rodiče z modré třídy.

3.)    Na „projektové“ nástěnce a webových stránkách je vždy na konci měsíce vyvěšen úkol s termínem realizace (první pohádka a úkol bude vyvěšen na konci září).

5.)    V průběhu září si dítě ve školce vybere a omaluje pohádkovou postavu, kterou má nejraději. Daná omalovánka bude sloužit jako úvodní stránka „Pohádkového úkolníčku“ (bude vložena do eurodesek).

Na konci školního roku budou odměněny všechny rodinné týmy, které se celoročního projektu zúčastnily. „Pohádkový úkolníček“ si na konci školního roku odnesou děti domů.

„PUTOVÁNÍ ZA SKŘÍTKY“

Celoroční projekt „Putování za skřítky“ vychází ze ŠVP PV MŠ Jeřmanická a z Enviromentálního programu MŠ Jeřmanická.

V rámci tohoto projektu se s dětmi zaměříme na změn v oblasti flory související se střídáním ročního období a se získáním a upevněním vědomostí v této oblasti. Vše se bude odehrávat v okolí MŠ.

Pravidla:

2)      Každý měsíc společně navštívíme, kde se skřítci vyskytují podle druhu (lesní, vodní, městský, luční apod.) a splníme daný úkol.

 

 

 

Organizace dne modré TŘÍDy

6,30 – 9, 00 hod.

příchod do třídy, individuální činnosti, ranní činnosti dle tematických celků a volby dětí, komunikativní kruh, ranní cvičení, hygiena, svačina

 

9,00 – 12,25 hod.

 

 

12,15 – 12,30 hod.

řízená činnost dle tematických celků, pobyt venku dle tematických celků, individuální činnost, sebeobslužné činnosti, hygiena, oběd

 

vyzvedávání dětí po obědě

12,25 – 16,30 hod.

sebeobslužná činnost, hygiena, odpočinek na lůžku, individuální činnosti pro děti s menší potřebou odpočinku, svačina, odpolední činnosti dle tematických celků a volby dětí, využití zahrady MŠ, logopedická prevence

 

PRAVIDLA TŘÍDY

 

PRAVIDLO VZÁJEMNÝCH VZTAHŮ  Chováme se hezky ke kamarádům, pomáháme si, mluvíme spolu o tom, co nás trápí.

 

BEZPEČNOSTNÍ PRAVIDLO            Běháme jen venku, ve třídě chodíme pomalu, učíme se ovládat své pohyby.

 

 

Věk 4 - 5 letpoužívat kapesník, obout a vyzout boty, správně používat lžíci (ve druhém pololetí postupně příbor), prostřít stůl a odnést po jídle nádobí

·         přenášet lehké předměty a hračky, zapojovat se do úklidu třídy

·         chodit po schodech nahoru a dolů se střídáním nohou, samostatně splnit jednoduchý úkol

·         poznat a pojmenovat několik květin, zvířat, ovoce, zeleninu, předměty denní potřeby

·         znát 4 – 5 říkadel, zazpívat písničku s oporou o hlas dospělého, později samostatně

·         poznat kruh, čtverec a trojúhelník, poznat barvy na semaforu a co znamenají

·         uvolněně kreslit podle vlastní volby i zadání, manipulovat se štětcem a barvou, modelovací hmotou, znát základní barvy

 

·         pojmenovat  prostory doma, u lékaře, v MŠ, obchodě, pojmenuje známé budovy v okolí bydliště a MŠ

·         poznat vlajku ČR a prezidenta republiky

·         znát i vedlejší barvy a odstíny, nakreslit postavu, zvíře, dopravní prostředek, správně držet psací náčiní, modelovat složitější věci – lidskou postavu atp.

·         pojmenovat části lidského těla, dělit rostliny podle toho, kde rostou – luční, zahradní, zvířata podle toho, kde žijí – domácí, lesní…, pojmenuje oblečení a určí, k jakému počasí je vhodné

·         rozpoznat druhy materiálů – sklo, papír, dřevo atp. a jejich vlastnosti

·         navazovat řečový kontakt s dospělými a vrstevníky, rozkládat slova na slabiky, poznat hlásku na začátku a konci slova, správně vyslovovat hláskové shluky, odvodit množné číslo, vystihnout základní charakterové vlastnosti hrdinů z příběhů a pohádek, soustředěně poslouchat čtený text, dokončit započatý příběh, porozumět vtipu, používat rozvité věty

·         samostatně dodržovat pravidla hygieny a sebeobsluhy, jíst celým příborem, prostřít, zavázat kličku na tkaničce, stříhat, nalepovat, skládat papír

·         samostatně zpívat píseň, přednášet báseň, vyjádřit hudbu pohybem, poznat známé písně, rozlišit pochod, ukolébavku

SPECIALIZOVANÉ PORADENSTVÍ

 

E.Krásnohorské 921, Liberec 14, tel: 482 416 440 – 443

Klinická logopedie POKEC s. r. o.

www.logopediepokec.cz/kontaktMgr. Veronika Toráková (Sládková), Mgr. Zdenka Janoušková, Mgr. Lenka Němcová

PaeDr. Mária Jancíkováwww.logopedie-jancikova.cztel. 605 230 152
 

Mgr. Hana Nováková, tel. 485 312 718

 

Mgr. Helena Vacková, , tel. 775 293 332

www.logopedie-hrou.cz<span style="font-size:12.0pt;font-family:" times="" new="" roman",serif;times="" roman";color:black;"="">, tel. 733 786 669